El Dr. Tiretes i les conseqüències de l´estiu

Publicat el 01/05/2016 | 0 comentaris

El Dr. Tiretes i les conseqüències de l´estiu

A molta gent ens agrada la calor. A  l´estiu a banda de treure´ns més roba, ens ve de gust fer activitats a l´aire lliure,  tenir més contacte amb el sol, estar a la piscina, allargar el dia… Els adults, a vegades no reparem, en els canvis que comporta per als nostres petits, i encara que moltes variacions les sabem, crec que no està de més que puguem enumerar algunes de les causes.

Abans de res, serà adient diferenciar el dia i la nit. Arrel d´aquí, parlarem d´on i perquè hem de tenir cura amb depen de quines situacions.

Durant el dia:

L´exposició directa al sol és contraproduent principalment per als nadons. Els efectes que la calor té sobre la salut dels nens representen un gran risc, per tant haurem de combatre´ls amb alguns consells:

  1. Sortir de casa amb el protector solar a la pell, robes clares, lleugeres i que no estrenyin gaire, barrets o gorres. Encara que evitarem sempre estar baix el sol del migdia.
  2. Beure aigua o sucs amb freqüència, encara que no tingui sed. Crear l´hàbit en donar de beure a cada dues o tres hores.
  3. No abuseu a l´hora de donar els líquids que continguin excés de sucres, gas i/o gel. Encara que si noteu que el nen o la nena està fatigat i apagat, serà recomanable oferir sucs  amb sucres. Si amb tot i això continua presentant símptomes de cansament, porteu-lo al metge.
  4. És molt comú que els hi surti granets, poden apareixen de manera aïllada o formant ronxes de color vermell, se n´hi diu Sudamina. També pot produir picors com a conseqüència que la pell està inflamada, per a evitar-los, és interessant revisar el bolquer amb constància, intentar banyar-los només amb aigua, eixugar-los amb suaus toquets, vestir-los amb roba lleugera i de cotó, evitar les exposicions al sol i tocar la nuca, per a saber si té calor o està suant.
  5. Evitar deixar els nens tancats  en vehicles estacionats i tancats, tant així com evitar activitats d´esforç a les hores de més calor (entre les 12h. i les 17h).
  6. A l´hora de menjar, és molt possible que no es tingui tanta gana com a l´hivern, ja sigui per la calor, perquè estem bevent contínuament… Però preparar menjars més lleugers, poden ajudar als nens a més de reposar les sals perdudes per la suor, a menjar amb més ganes.
  7. Evitar els talls de digestió, havent reposat el menjar entre  1,5h o 2h, abans de tornar a posar-se a l´aigua.

Seguint correctament aquestes indicacions, podrem preveure el cops de calor, les cremades solars, la deshidratació, els granets, entre d´altres ensurts o malestars.

Durant la nit:

  1. A mica que marxa el sol i refresca més, surten insectes com els mosquits, hem de recordar que hi ha tractaments eficaços per als més petits. Però tampoc està de més intentar utilitzar roba amb colors discrets, perquè els bitxets tendeixen a anar cap als colors cridaners, no utilitzar sabó o crema d´olor intens.
  2. A l´hora de sopar evitarem el menjar pesat o amb molts greixos abans de dormir. És dolent anar a dormir amb gana (perquè pot despertar-se per la nit)  com sobrealimentat, perquè obliguem a l´estómac a treballar durant la nit en vers de descansar. Si tot això de per si ja és important, recordar-vos que a l´estiu encara ho és més, perquè el calor pot fer que no s´estigui gens còmode.
  3. És molt important tenir una temperatura ideal, per a evitar que l´excés de calor o de fred inciti al despertar nocturn. En habitacions amb edats dels vostres fills, és recomanable entre els 18ºC. i 22ºC.
  4. La ventilació en l´habitació també és un aspecte a tenir en compte, sobretot abans de portar-los a dormir al llit, serà interessant obrir la finestra uns 20min. aproximadament.  D´aquesta manera garantirem uns nivells correctes d´humitat.
  5. Referent als horaris, és recomana mantenir la mateixa rutina d´horaris. Moltes vegades sense adonar-nos, com el dia és més llarg, fet més activitats, estem més temps fora de casa… Hem modificat tot l´horari i llavors és quan molts pares ens pregunteu, el per què plora el vostre fill o filla a l´entrar a l´escola. Un del possibles motius sigui el allargament del dia, el cansanci, les activitats… amb menys hores de son.
Esperem aquests consells us siguin de bon profit.

Bon estiu a tots!!!

 

 

 

 

Deixa un comentari

L'adreça electrònica no es publicarà Els camps necessaris estan marcats amb *

Podeu fer servir aquestes etiquetes i atributs HTML: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <strike> <strong>